我真的很喜歡"曼哈頓奇緣"裡的這首歌
以前在小宿舍的時候就常常聽
今天又突然聽到

Robert輕輕牽起公主的手
在那一瞬間他們都知道對方是自己命中注定的另一半
近在咫尺卻比什麼都還遠
不能在一起的哀愁

我最不能抵抗跳舞的喬段了

 


so close      Jon Mclaughlin


You're in my arms
妳在我的懷裡
And all the world is calm
而世界是如此的安靜
The music playing on for only two
音樂,只為妳我而奏
So close together
我們如此的靠近
And when I'm with you
當我在妳身旁
So close to feeling alive
如此的接近,我覺得自己真正活著。


As life goes by
隨著人生不斷的成長
Romantic dreams will stop
浪漫的夢也將中止
So I bid mine goodbye and never knew
我為此道別,卻從未明白它的道理
So close was waiting, waiting here with you
如此接近的等待,和妳一起等待
And now forever I know
此時此刻的我終於明白
All that I wanted to hold you
我最想要的就是把妳緊緊抱在懷裡
So close
如此的親暱


So close to reaching that famous happy end
如此的接近,那人人都嚮往的幸福結局
Almost believing this was not pretend
幾乎相信這一切都是真的
And now you're beside me
現在你就在我身旁
and look how far we've come
回顧我倆走了多遠
So far
有多遠
we are so close
而我有多靠近

How could I face the faceless days
我怎能面對那些枯燥的日子
If I should lose you now?
倘若我現在就失去妳
We're so close
我們是如此的接近
To reaching that famous happy end
那人人都嚮往的幸福結局
Almost believing this was not pretend
幾乎相信這一切都是真的
Let's go on dreaming
就讓我們繼續做夢
for we know we are
因為我們知道我們
So close
如此的親膩
So close
如此得靠近
And still so far
卻依舊如此的遙遠

arrow
arrow
    全站熱搜

    wafaa 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()